Žiadne produkty
Silón Dragon Specialist Pro MATCH & FEEDER 300m
Prívlačový prút DRAGON HM80...
Publikované :
2018-10-19 11:24:46
Kategórie :
Rybársky blog
Správny zábeh nového lodného motora podľa výrobcových špecifikácií výrazne definuje jeho následnú životnosť a spoľahlivosť.
Množstvo majiteľov nových strojov bohužiaľ ignoruje tento fakt. Možno nie zámerne, len z neznalosti, buď si neprelistovali manuál, alebo sa im o tom nezmienil predajca. Dôsledky môžu byť fatálne, v horšom prípade mechanické poškodenia agregátu, strata výkonu a samozrejme neuznanie záruky zo strany predajcu.
Ak ste už do tejto zábavky investovali nemalé prostriedky a čas na výber a kúpu konkrétneho modelu, nájdite si aj pár minút na prečítanie manuálu, aspoň sekciu prvého štartu a zábehu motora (break-in procedure), je to zväčša len tabuľka informujúca aké podmienky jazdy zvoliť vzhľadom na čas počas počiatočných fázach použitia.
Prečo je potrebné zabehnúť lodný motor?
Je to jednoduché:
Tabuľka: Odporúčaný zábehový pracovný režim motora podľa Tohatsu. Pri iných značkách sa to pravdepodobne nebude príliš odlišovať.
Podľa tejto tabuľky sme sa cez víkend vybrali „zabehávať“ nové Tohatsu MF9.8. Je určený na transport nákladu a osôb na vzdialenejšie rybárske miesta, mal by byť dostatočne silný na tlačenie väčšej naloženej rybárskej pramice, žiadne rýchlostné vložky v sklze sa od neho neočakávajú. S jeho hmotnosťou 37kg je ešte stále relatívne manipulovateľný jednou osobou, kdežto pri vyššej výkonovej triede – 15/20hp je to už vyslovene tortúra.
Pred samotným uvedením motora do prevádzky, je potrebné ešte realizovať pár krokov:
Konečne nám dorazil nový motor, v pláne je jeho neodkladné použitie, nedočkavosť sa s blížiacim víkendom stupňuje. Tabuľka definuje 10 hodinovú prevádzku s obmedzeným pracovným režimom. Bol som zvedavý či priložená 12 litrová palivová bandaska vystačí. Na motor sme neinštalovali merač motohodín, tak bolo potrebné zrátavať parciálne časy strávené na vode, keďže nešlo o nepretržitú prevádzku.
Prvý štart prebehol bezproblémovo, po napumpovaní benzínu motor naskočil na druhý krát a mohlo sa jazdiť, podľa tabuľky samozrejme. Počas prvého víkendu sme nabehali cca 5 hodín, objem bandasky vydržal, spotreba za daný čas asi 7 litrov pri meniacich sa jazdných režimoch. Druhý víkend jazda ďalšie 3 hodiny, spotreba asi 3 litre.
Pomaly sa blíži koniec zábehu, ešte nejaké 2 hoďky jazdy a malo by to byť ok. Zároveň tu máme aj koniec sezóny, čo mi časovo vhodne korešponduje s prvým servisom, vypustiť olej a benzín, zazimovať a na jar hneď pripraviť na ďalšiu sezónu.
Prajeme mnoho šťastne odjazdených námorných míľ.
Maťo.